23 november 2006

Skit är skit även när TV4 producerar det

Alltså, jag hatar själv när kultureliten ska berätta vad svenska folket bör läsa, lyssna och titta på. Men - eftersom jag inte anser att jag tillhör kultureliten - kan jag inte hålla mig längre. För jag undrar verkligen vad "Bonde söker fru" är för ett jävla program? Det är ju helt sjukt dåligt. Jag har försökt att förstå vad det är som gör att stora skaror bänkar sig framför teven för att följa skiten, men jag kan bara inte fatta grejen med den programidén. Inte bara det att hela konceptet för tankarna till någon billig dejtingservice (på gränsen till prostitution faktiskt), utan det är också teve på extremt låg och långsam "Hem till byn"-nivå. Det som skrämmer mig mest är att svenska folket tycks älska det. Därför tänkte jag testa en annan programidé på Jan Scherman & Co. Tänk er tio feta och förmögna direktörer som vi skeppar iväg till Tallin. Här ska de jaga prostituerade i en vecka med endast tusen kronor på fickan. De som får med sig flest flickor till hotellrummet vinner. Vad tror du om det, Janne?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller inte med. Tycker att idén känns fräsch och svensk. Bra TV!