29 november 2006

Prestige - En film för Joe Labero?

Det blir mycket Scarlett Johanssen i december. Och det har jag inte nåt i emot. Hon är duktig, även om hon tycks ha ramlat ner i ett blonderat femme fatale-fack som kan bli svårt att ta sig upp från. En blonderad Scarlett dyker bland annat upp i Den svarta dahlian och i Prestige som jag såg igår och som jag verkligen gillade. Hade inga större förväntningar på en film om två rivaliserande magiker i 1800-talets London. Samtidigt har jag verkligen gillat allt som Christopher Nolan har regisserat och det mesta som Christian Bale har medverkat i. Har dock haft lite svårt för Hugh Jackman och hans stiffa Timothy Dalton-stil, men här sköter han sig hyfsat och fröken Johanssen också. Mycket underhållande och överraskande film måste jag säga. Mer om den filmen blir det dock inte nu. Den måste nämligen avnjutas helt utan förkunskaper, annars försvinner ju magin.

Inga kommentarer: