16 november 2006

Jared Leto rockar Bobba Fett

Aktörer som kombinerar skådespelandet med att försöka bli rockstjärna, brukar alltid sluta i pinsamma fiaskon. Det finns dock undantag. Bruce Willis har fått in en platta på första plats på Billboardlistan, Juliette Lewis går det ju hyfsat för och Russel Crowes band lär låta bra (även om jag har svårt att tro det). Det bästa exemplet heter dock 30 seconds to Mars. Ett band i vilket Jared Leto sjunger och spelar gitarr. Och han gör det förbannat bra, åtminstone sången är grym. Till råga på allt skriver han dessutom de flesta låtarna. Plattan A Beautiful Lie bör finnas i varje filmälskares skivsamling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla "rockar fett"....kom igen farfar...

Konfekt sa...

Kära farmor
Jag håller med dig om att uttrycket "fett" har en ungdomlig prägel, men mitt syfte med användandet av ordet var att slå an en aningen skämtsam ton. Men eftersom det tycks som om jag har misslyckats i denna strävan, har jag nu ändrat i rubriken för att få en annan effekt. Hoppas att du är nöjd nu. Annars kanske jag kan göra nåt annat för dig?