22 januari 2007

Ynklig baggegala

I skrivandets stund har jag i ärlighetens namn inte sett själva Guldbaggegalan (måste skriva klart några grejer, så jag har spelat in den), men jag har sett vinnarlistan och det var inte så roligt. Många av dessa var minst sagt otippade. Samtidigt fanns det ju inte så många filmer värda att nominera. 2006 var verkligen ett tunt svenskt filmår. Men det är näst intill skandal att min favorit - Storm - inte fick en ynka bagge (jo, en såg jag sen. För bästa foto). Och riktigt skrämmande att en remake på pilsnermusikalen Rännstensungar blir galans stora vinnare. Ynkligt, sa Bull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vet jag om saken. Enda svenska film jag sett är Ränsten.... jag menar Förortsungar. Tycker själv att filmen förtjänar, kanske inte så många baggar. Men i alla fall uppmaningen: Gå och se den!
För filmen är rikigt bra.
Din ioförsig ganska breda Bagge betting. Stämde bra.
Matte

Konfekt sa...

Tja Matte
Nja, jag har ju visserligen inte heller sett alla de där filmerna. Det ska villigt erkännas. Men jag står ändå för att det var en ynklig baggegala. Vi ses på SRF - eller tidigare.