30 oktober 2006

Järnkaminskrock

Efter en skön och innehållsrik helg - med bowling, födelsedagsfest för hustrun, shopping, träning och lite annat - är det måndag. Och höstlov för barnen, vilket innebär en rörig vecka för alla föräldrar som inte har möjlighet att vara ledig alla lov, helger och studiedagar. Man behöver lätt tio till tolv veckors semester för att få det att gå ihop. Höstlovet har jag allra minst förståelse för. Va är det för tjafs? Ska ungarna - och lärarna - vara lediga för att kratta löv, jaga älg eller plocka svamp? I så fall känns det minst sagt mossigt. Missförstå mig inte, jag är mer än gärna ledig med mina barn, men då måste det ju finnas förutsättningar att kunna ta ledigt också.
Kvällen är hursomhelst vikt för Djurgårdens IF. Medan undertecknad och Marrebarre sitter och skriker oss hesa på Hovet tar fotbollsherrarna emot Öster på Stadion, 75 slagskott bort. En märklig krock måste jag säga. Fotbollen går ju för övrigt in i slutskedet och eftersom guldet är bortspelat, vore det näst bästa om AIK kunde glida förbi de där välklippta Ellos-bönderna i sista omgången. De är gnagarna faktiskt värda.

Inga kommentarer: