16 oktober 2006

Helgen från helvetet

Följande har hänt. Fredagkvällen avrundades med en storhandling åt mig och åt kära mor. Lördagen inleddes med höststädning tillsammans med grannar i samfälligheten. Ni vet, lövkrafsning och nersågning av häckar och annat tjafs. Sen vidare till Bele Barkarbys cup, Höstpokalen, där jag cochade mellandotterns lag. Det gick inget vidare. Förlust i tre av tre möjliga matcher i grundspelet. Vet inte vad jag ska skylla på? Tjejernas ovilja att springa får det bli, för det kan ju inte bero på mig? Denna snöpliga förlustsvit gjorde dock att söndagen blev spelfri. Och hur tillbringar då en en trebarnsfar den. Jo, genom att handla vinterskor på Barkarby Oulet, klippa gräset, möblera om och laga mat. C och jag hann dock med en liten vända på gymmet på kvällen, men på det hela taget kändes det som en ganska höstdeprimerande helg. Är det inte vår snart?

Inga kommentarer: