13 mars 2007

Två frågor...

... har uppstått under kvällen (nja, förmodligen är det fler, men de här kändes mest angelägna).
1. Det har gjorts en remake av Liftaren, med den fantasifulla titeln The Hitcher (svensk premiär i juni). Det får mig att undra om det är jag som börjar att bli gammal eller om det är helt slut på vettiga manus i Hollywood? Det är väl fömodligen en kombination av båda alternativen, men det var ändå en film som jag gick och såg på bio i min glada ungdom. Samtidigt var året 1986, vilket börjar kännas som rätt länge sen trots allt. Kidsen har väl inte sett originalet, skrämmande nog.
2. Varför finns det egentligen broms på spinningcyklar? Är det verkligen möjligt att man kan tokcykla så vansinnigt och okontrollerat fort att den kan behövas?
Jag vill svaren på mitt bord, senast i morgon innan lunch. Tack.

Inga kommentarer: