19 september 2006

Tidens tecken. Hög tid för Man-flick


Djävulen bär Prada är ännu en i raden av romantiska chic-flickiga New York-komedier. Det är mycket märkesdroppande, produktplacerat, brustna hjärtan och så en ung tjej som förvandlas till snygg och trendriktig på en timme. Det enda som skiljer just denna från mängden är Meryl Streep, som lyfter den på egen hand med ett briljant och övertygande spel. Hur som helst, det var inte det som var grejen utan min fråga är när killarna får en motsvarande filmgenre att gotta sig åt? Inte för att jag längtar efter det, men med alla nya modemagasin, sajter, groomingprodukter och klädmärken för män så borde det funka med naiv, kille, storstad, trendig redaktion, tvingas snygga till sig med lite D&G och Armani och så får han henne innan förtexterna. Eller nåt sånt. Ring mig. Jag kan skriva ett manus. Men jag vill nog inte se skiten.

2 kommentarer:

Lois Lane sa...

Aj, aj, jag vet att filmem finns redan, men jag kommer banne mig inte ihåg vad den heter.

Det kanske är symptomatiskt för den här genre? De sköljer förbi utan att lämna några bestående spår.

Konfekt sa...

Hej, hej Helenita och tack för ditt inlägg.
Kommer du på titeln får du gärna höra av dig igen.

/T