02 februari 2007

Avlastning till Persbrandt sökes

Jag har sagt det förut, men nu måste det sägas igen. Vi måste hitta fler som kan göra Persbrandts jobb. Inte för att jag har något emot att han finns med i varje svensk biofilm, men det måste vara extremt slitsamt för honom - vilket vi ju har sett bevis på. Han sprang ju utarbetad och sönderstressad in i väggen för något år sedan. Det får ju inte hända igen, men lik förbannat dyker han dagligen upp i reklamfilmer för Vasakronan, tv-intervjuer, Beck och nu senast presskonferens om Troells nya långfilm. För vem ringer Troell när han behövde en skådis som skulle spela "periodare och kvinnokarl"? Japp, ni gissade rätt. Så därför tänkte jag utlysa en liten efterlysningstävling. Den heter: Vem kan vikariera för Persbrandt? Och ni bara ger mig förslag på kandidater, så kanske ni kan få ett fint pris. Av någon. Jag har själv några förslag, men jag väntar till ni har öst över alla idéer till mig. Tack.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gustaf eller Alex Skarsgård, kanske.

Anonym sa...

Kvinnokarl och periodare....Örjan Ramberg börjar bli för gammal. Ulf Lundell verkar ha fullt upp med att jaga småtjejer och är ju ingen vidare skådis. Thorsten Flinck har tappat glansen.
Hmm...vad hände med Gerhard Hoberstorfer? Och vad sägs om Samuel Fröler. Det vore väl en oväntad periodare? Modell yngre har du ju också Niclas Wahlgren, han är ju underskattad (säger han själv).

Anonym sa...

Varför inte en kvinnlig kandidat. Alexandra Rapaport i så fall.

/Stefan

Anonym sa...

Ola Rapace e cool

/Pytta

Anonym sa...

Eller en helt okänd.... :-)

Anonym sa...

Some time ago you get it the regatta's basic system, you can act Texas hold 'em and unbroken some of its variants. Texas Holdem is an leisurely game to learn, lawful laborious to master. The "mastering" as for is the costly on the whole, requiring study and practice. This website offers lots of articles and tools to get you started on the studying. You can technic all you be for the sake honest in online poker rooms.