13 april 2007

Redan sommartablå?

Tror tevebolagen att svenska folket redan har tagit sommarledigt? Jag fick åtminstone det intrycket då jag kikade i kvällens tablå. Det var bara gamla, redan repriserade filmer, som Hundtricket och Tomorrow never dies. En K-special om Eric Ericson (också i repris) i tvåan, Medicinmannen (för tredje gången va?) i fyran och bara skåpmat så långt ögonen räckte. Ettan kontrade med att samla ihop några avdankade schlagerstjärnor för att tvinga dem att se på de andra ländernas bidrag till Eurovision song contest - i en hel timme.
Jag tackar Gud (och mina uppdragsgivare) för min dvd-spelare och för den hög av filmer jag ännu inte ha hunnit se.
För övrigt vill jag rekommendera Benke Ohlssons lysande På stan-krönika om hur man INTE ska bete sig när man köper nya hemteknikprylar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Ohlssons krönika är lysande.
Aldrig har någon beskrivit det så träffande. Jag mailade InwareHouse och frågade vad betyder "OBS serviceex" ? när man köper en begagnad vara.

I retur kom givetvis ett ärendenummer och bekräftelsen "Vi har mottagit din fråga". Inte att någon snubbe kan scanna listan på frågor och snabbt slänga iväg svar på de enkla sakerna. Nej allt formaliseras och läggs i kö.

Samma när jag skulle beställa hårddisk som fanns i lager. Tog två dagar för den att transitera från lager till hämtlagrets utlämning. Jag tröttnade, avbeställde och köpte samma disk "över disk" hos en konkurrent samma kväll.

Fram för ett Hedgrens i varje gathörn. Men så länge ladorna favoriseras komemr vi inte dit.